ویژگی های مهم فر توکار

فر آشپزخانه یکی از وسایل بسیار مهم و استفاده‌شده در هر خانه و آشپزخانه است. با توجه به سبک زندگی مدرن و نیاز به غذاهای پخته شده و کیفیت بالا، فرهای آشپزخانه امروزه جزئی از تجهیزات استاندارد یک آشپزخانه مدرن به حساب می‌آیند.


از قدیم‌الایام تا به امروز، فرهای آشپزخانه تحولات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. ابتدا از فندک و چوب برای ایجاد حرارت استفاده می‌شد، اما با گذر زمان و پیشرفت فناوری، فرهای آشپزخانه به فرایند پخت و پز غذاها کمک بیشتری کردند.


فر توکار یا همچنین با نام دیگر "فر برقی" یک وسیله خانگی است که برای پخت و پز غذاها به کار می‌رود. فر توکار با استفاده از جرقه‌های الکتریکی یا عناصر حرارتی برقی، درجه حرارت لازم برای پخت، پخت مجدد و گرم نگه داشتن غذاها را فراهم می‌کند.


از فر توکار در آشپزخانه‌های خانگی و رستوران‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه قابلیت تنظیم درجه حرارت را دارد، به طوری که می‌توانید دمای مناسب را برای هر غذا انتخاب کنید. همچنین، برخی از فرهای توکار همراه با تایمر مجهز شده‌اند که به شما اجازه می‌دهد زمان پخت را تنظیم کنید و بعد از پایان زمان مشخص، فر به طور خودکار خاموش می‌شود.

فر توکار قابلیت های مختلفی دارد، از جمله پخت کیک، نان، پیتزا، بیسکویت و سایر غذاها است. همچنین، با استفاده از قابلیت گریل (Grill) فر، می‌توانید بر روی غذاها علامت طلایی و چربی داده و آن‌ها را خوشمزه تر کنید.

استفاده از فر توکار نسبت به استفاده از فرهای گازی یا سنتی، دارای مزایایی مانند سرعت بیشتر در رسیدن به دمای مورد نظر، کنترل دقیق‌تر دما و آسانی در تمیزکاری است. همچنین، برخی از فرهای توکار با تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری مانند استفاده از بخار و عملکرد هوشمند، قابلیت‌های بیشتری را فراهم می‌کنند.

 


5 نکته برای خرید فر توکار


نکاتی برای خرید فر خوب توکار (قابلیت یخ زدایی)

خرید فرتوکار با قابلیت یخ زدایی و باز کردن یخ گوشت ومرغ زیر شیر آب بافت گوشت را از بین می برد. برخی از افراد گوشت، مرغ و سبزیجات را بیرون از فریزر قرار می دهند تا یخ آن ها باز شود این موضوع نیز سبب آلوده شدن این مواد غذایی می شود. بدین ترتیب یخ زدایی فر بسیاری از کارها را برای شما آسان تر می کند.

ظرفیت فر توکار

یکی از مهم ترین 10 نکته برای خرید فر توکار : ظرفیت فر توکار را باید متناسب با تعداد اعضای خانواده و مهمان های خود انتخاب کنید. ظرفیت فر خوب تو کار متغیر و از 51 تا 75  لیتر می باشد. فرهای تک نفره حدودا دارای ظرفیت 60 لیتری می باشند. فرهای دابل ظرفیت بالاتری دارند. معمولا برای تعیین میزان حجم فر تولیدکنندگان تمام فضای داخل فر را به عنوان ظرفیت فر معرفی می کنند. اما این ظرفیت واقعی فر نیست زیرا شما غذا ها را به صورت یک مکعب داخل فر قرار نمی دهید به همین علت وقتی عنوان می شود ظرفیت یک فر 75 لیتر می باشد شما باید یک ظرفیت بسیار کمتری را به عنوان حجم واقعی فر در نظر بگیرید

جنس بدنه ی فر توکار

فر توکاری که در قسمت بدنه و درب لعاب کاری شده باشد دما را به خوبی در خود نگهداری می کنند و از خروج حرارت جلوگیری می کنند. لعابی که برای ساخت فر استفاده می شود از نوع ضد زنگ می باشد. از مواد دیگری نظیر استیل، شیشه و نیز برای ساخت بدنه فر استفاده می شود. بدنه ی استیل فر سبب می شود که بتوانید فر را به راحتی و سرعت بیشتری تمیز کنید. معمولا از رنگ مشکی برای لعاب گاز استفاده می شود اما از رنگ های دیگری نظیر آبی و طوسی نیز برای لعاب به کار گرفته می شود. بدنه ی لعاب باید کاملا مسطح باشد.

فن کانوکشن فر

فن کانوکشن فر توکار یکی از آیتم های مهم فرها محسوب می شوند. فن کانوکشن در مقایسه با فن های دیگری که در داخل فر کار گذاشته می شود کارایی بالاتری دارد. این فن سبب می شود گرما در فر به طور کامل پخش شود. بدین ترتیب غذا به طور کامل مغز پخت می شود و این طور نیست که فقط زیز غذا بسوزد و روی غذا خام باقی بماند. فن کانوکشن رطوبت موجود در فضای فر را می گیرد. بدین ترتیب بیرون غذا برشته و درون آن آبدار می شود.

تایمر و قابلیت برنامه ریزی

یکی دیگر از آیتم های خرید فر توکار  این است که  فر خریداری شده مجهز به آیتم تایمر با قابلیت برنامه ریزی باشد. شما می توانید از خصوصیت برنامه ریزی فر برای پخت انواع غذا استفاده کنید. بدین ترتیب با انتخاب یک برنامه فر دما و زمان معین برای پخت غذا را تعین می کند و پس از پایان پخت به طور خودکار خاموش می شود. این قابلیت سبب می شود که دیگر بابت زمان و دمای پخت هیچ نگرانی نداشته باشید. معمولا فر های برقی تو کار دارای برنامه های مختلفی هستند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد